Det var på tide, Google!

av Tommy van Wallinga 16/05-2017

Endelig har Google oppdatert AdWords og delt opp de tre kriteriene for kvalitetspoeng så det er lettere å bruke de til sortering eller sammenligning.

Google har delt opp kvalitetspoengene, så vi kan få en kolonne for hver av de 3 målekriteriene;

  • Forventet klikkrate
  • Landingssidens
  • Annonsens relevanse

1. Først klikker du på Kolonner og Endre kolonner under fanen Søkeord.

 

2. Deretter velger du kvalitetspoeng og legger dem inn i den rekkefølgen du selv ønsker.

3. Så får du info under. Historisk data for kvalitetspoengene er hentet fra datoen som er valgt på toppen, mens Kvalitetspoeng, annonserelevans, Opplevelse av landingssiden og Forventet klikkrate er dagens tall.

Som du kan se så er historisk kvalitetspoeng (i blått) 3 av 10 og dagens kvalitetspoeng

Denne forbedringen vil gjøre det mye lettere å jobbe med kvalitetspoeng for våre kunder.

Om du ønsker hjelp med Google AdWords annonsering, så er det bare å ta kontakt.

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Få et uforpliktende tilbud!