Call to Action

Øk dine konverteringer med gode Calls to Actions.

CTA gir dine nåværende og potensielle kunder muligheten til å bevege seg videre i kjøpsprosessen.

Se opp - nok et engelsk faguttrykk! Call to Action, eller CTA, er muligens et fremmedord, men det er et fremmedord å bite seg merke i. I hvert fall om du ønsker at besøkende på dine nettsider skal bli kunder. CTA kan være en knapp, et bilde, en lenke eller tekst som oppfordrer til en handling. “Les mer”, “Last ned boken”, “Registrer deg i dag”, “Ring nå” eller “Besøk oss i dag” er typiske handlingsoppfordringer med kort tekst og tydelige budskap. La din CTA skille seg ut fra teksten og bakgrunnen, men husk at den bør stå i stil med din nettsides design. En call to action knapp En hver CTA skal lede til en landingsside, enten det er en side med mer informasjon, kontaktinformasjon eller en side med påmeldingsmuligheter - eksempelvis å bli mottaker av ditt nyhetsbrev.
En annen call to action knapp Hvorfor er Call to Action så viktig? Ettersom at CTA er handlingsdrivere, vil de gi dine nåværende og potensielle kunder muligheten til å bevege seg videre i kjøpsprosessen. Vi i Box Media har lang erfaring med utforming av CTA for våre kunder, og kan skilte med gode resultater. Vi anbefaler alltid å teste forskjellige utgaver av CTA (farge, tekst, utseende og plassering) for å se hvilke som fører til høyest klikkrate. Våre målingsverktøy lar oss enkelt måle hvorvidt dine CTA´er har ledet til en handling eller et salg.  

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Få et uforpliktende tilbud!