Konverteringsoptimalisering

Konverteringsoptimalisering handler om å gjøre grep som øker sjansen for at kundene gjør et kjøp eller tar kontakt. Våre metoder handler ofte om psykologi. Og det viser seg å være svært effektivt.

Den kirurgiske delen av vårt tjenestespekter handler om de små grepene som må til for å få kundene til å velge deg.

Når Google annonseringen er satt opp, så starter et viktig arbeid. Konverteringsoptimaliseringen eller det å "Få flere henvendelser". Nå skal vi måle, teste og forbedre. Trafikken har vi, den er full av relevante/potensielle kunder. Hva skal til for å få de til å kjøpe hos oss?
Ikke undervurdèr effekten av et smilende ansikt eller en flott og tydelig knapp med riktig tekst. - Tommy van Wallinga, 2016
Hver enkelt side på hjemmesiden din må legge best mulig til rette for at ønsket handling blir utført av den potensielle kunden. Tommy van Wallinga Tommy van Wallinga
Pass på, nå kommer det et fagutrykk.
Konverteringsoptimalisering handler om å finne ut hva som kan øke konverteringsgraden. Det vil si å øke sjansen for at den kunden gjør et kjøp, fyller ut et skjema, laster ned en veiledning eller hva målet ditt er. Det er ikke noe vits med å jobbe med å øke antall besøkende på nettsiden din om de ikke gjør et kjøp eller utfører en handling som senere fører til et kjøp. Det er derfor svært viktig at måleverktøyene er på plass så vi samler statistikk inn om hva kundene gjør på hjemmesiden din og hvor de "ble tipset" om å komme innom. (Om det var på Google søk, en annonse, et facebook innlegg) Dette er nemlig 100 % tilgjengelig ved hjelp av Google Analytics.
Google Analytics er etter min mening verdens beste måleverktøy. - Tommy van Wallinga, 2016

Vil du vite mer om hvordan du får flere henvendelser?

Les mer om dette her

Hvordan kan vi hjelpe deg?

Få et uforpliktende tilbud!